Saturday, January 10, 2004

10 Jan 2004

今日有個機會遊一遊西鐵

整體感覺: 超大, 激大, 樣樣野都唔似一般 Hong Kong size...即係細

樣樣野都大到嘔, 淨係個車站幾乎係「見首不見尾」。美孚站作為市中心 (比較市中心) 的一個站, 都做得咁大, 真係好得人驚。然後新市鎮的站....個個都激大, 元朗大, 屯門仲大。出錯出口都咪話唔驚。第一個感覺係西鐵須要一間去似「地鐵的美心 / 恆生」咁樣先得, 因為恆生同美心都已經係地鐵好出名, 所以人人約人都會約係個度, 諗都唔使諗就知一定有, 黎手仲可能一個站有兩間恆生添。但係西鐵似乎未有咁樣的一個所謂的 "landmark"。 就算係每站必有的票務中心, 同一個站都好似有兩三個....仲要係相隔成百幾米咁遠, 你都咪話唔驚。(後尾先知原來全線西鐵已經有美心)

有機會遊一遊屯門的廣場, 其實同一般新市鎮的大型廣場都差唔多, 俾我第一個感覺係好似番左沙田, 類似新城市廣場 and it's neighbourhood 的新市鎮式商場咁樣。大概又係咁樣多商店, 多人流, 白雲石地下, 白色假天花間中有消防喉的紅色穿插其中, 兩旁有大玻璃, 外有 podium 內有 altrium. Altrium 之底又係一個展銷場, 叫賣之聲可以響徹全間 shopping mall. 裡面又是一種食肆商號夾雜的排列型式。每一個 block 之間又以密封式天橋連接在一起, 又一個區到另一個區有時可以明顯地感覺到商號的排列, 顏色, 用料, 人流, 商號類型, 光暗等等的不同, 從而推斷得出我們可以從這一個 section 的商場得出甚麼的期望 (覺得有甚麼賣)。有podium 的地方, 往下走就是一條又一條的巴士站。巴士站的樓底很高, 燈光是清一色的橙。很橙。有很多條巴士線的交匯點...這裡想必是一個很大的總站。不單巴士西鐵輕鐵會以此為終站 / 主要站, 小巴的士也會。在商場迷陣之中, 左穿右插的天橋之下有很多小巴和的士在「等客」。

出面的清一色磚紅色, 原來就是一系列的公共設施, 包括文誤中心 / 大會堂, post office, library 等等。回頭一看就見podium 之上的住宅了。雖然夜色已深, 但極目遠望還是看得到遠處的私人屋苑也是類似的鋪排。這一個比較有規律的 town planning 底下產生的市鎮, 的確一目了然, 井然有序, 尤其是和則漁涌, 北角那一些已經有很久發展歷史的地方相比, 更見不同。但老實說, 我還是會比較東區的 complexity. 那些新市鎮固然方便, 但住在那種地方的感覺....不知怎樣說, 就是因為每一樣東西都編排得那樣的 compact and concise, 很有一種住在模擬城市的感覺 ( 不是 SimCity) 。那一種感覺很沒味, 很像是一個又大又沒有人情味的 System , 或者一個很大的集體 system 裡面的其中一隻螻蟻....很沒趣。

臨走前計一計, 西鐵真係好拿貴。十二蚊一程, 真係西北大開發....

No comments: