Sunday, December 05, 2004

5 Dec 2004

十點半補習, 挑戰。

之後 hea 左一整天, 唔知點解一d 都唔驚, 可能係因為 job 唔 press 到來就唔會知驚的道理一樣...總係咁樣...

今日同阿正講開之前學校的事...講左好多好多野, 發現出好多好多的唔同。其實不禁令我真的很擔心。

其中一個 point 佢終於會肯無咁隱晦咁講出來。你地一大班人成廿個人就一個大 group, 於是就大家一齊有功課就抄, 有 source 出來就一齊抄咁。你話我應為正常的人, 就通常係俾你地孤立的人, 例如係收埋d 功課唔肯拿出來俾你地抄的」

我聽見呢一句個一下都唔係咁震撼, 係後尾講完好耐我諗番先覺。唔借功課俾你地抄的就會俾你地孤立...

好難想像

我以前都試過做 source, 好乖咁做功課, 然後同學知道了, 都找我抄功課。當時我唔覺得係一件咩事, 無乜所謂。但係之後漸漸地發覺做呢樣野的人越來越多, 而且抄功課不但之無令佢地學少左野, 反而其實同做過功課的我一樣咁學到。而且, 佢地因為抄功課, 功課上的成績唔會差得過份 original source 太遠。仲有, 佢地可以慳番好多時間去玩。一舉十得, 可樂不為?

呢一刻你一定會話, 咁今日我借你份功課抄, 聽日我借番你份功課俾你抄囉。

聽住先囉。

你諗下, 咩人會抄功課?唔做 / 唔識的先會抄。ok, 我俾你抄幾次都唔係問題。但份份功課都係你抄我, 我就從來都無見過你個份拿番出來俾大家抄。咁你好著數喎。大家都要做野, 唯獨係你一個就次次一分 effort 都無落過就可以拿到相同的好處。我俾你抄係人情唔俾你抄係道理。仲有, 抄開有條路, 抄開的人係絕少會俾番 source 出來, 因為, 反正其他人一定會俾 source 出來, 有都唔抄我的。咁佢就自然更唔會放 source 出來。一面就白做功課俾人抄, 一面就不停咁抄, 有幾公平一眼睇晒。大家都係同學, 幫輕下都好。

或者你實會話, 大家朋友無計咁多的, 做朋友的邊有得計。的確係無計得咁清楚, 但總唔會一方狂 debit 另一方狂 credit 架, 係嘛。咁樣係一個 unhealthy 的 friendship...為得朋友付出當然就無計...只係, 你點知佢當你係唔係朋友?或者, 佢當你係朋友的用意係唔係為左你的 source? 你知唔知佢平時想唔想同你一齊?定係唔想你唔放 source 所以先間唔中痴下你咁樣?只係為左得到你的好處的人太多, 呢d case 我係中學見得多, 呢d 人我都好唔鐘意。好多時會係鐘意抄功課的人就再唔熟都走埋你度拿 source, 然後就拍拍屁股走人, 以後你有你我有我大家份屬堆...我唯有講句你都得架囉。可能你咁樣覺得我份人真係好小氣, 但呢個係對方識唔識做人的一樣野。

我都自問抄過好多功課。但起碼我識得問人, 半問, 半抄, 半學, 半做, 半記; 咁樣起碼我有心學, 有心跟 source 人學, 一邊問佢內容一邊抄先, 亦有做過出來俾人抄番。我自問抄功課呢方面算係有良心。

所以我一聽到「唔借功課俾你地抄就會俾你地(當成唔正常然後)孤立」的時候...我真係呆左...

個一下的文化沖擊真係好大。

想像唔到囉。唯一想像到的, 是一群烏合之眾...我又唔想像你地想像成咁...

唉, 所以...你明我想講乜的

No comments: